Thursday, August 13, 2009

bertaubatlah........

apasal tetiba aku cakap pasal taubat ni?

maybe sebab dah sampai seru, ecehhhhh....

betul la agaknya...

dan mungkin juga sebab malam tadi aku gi majlis tahlil...dari situ la kot agaknya...

cakap pasal taubat ni, banyak bende yg kita ley taubatkan...tul ke ayat aku tu?

bukan setakat fardhu ain jer...fardhu kifayah pun kita perlu bertaubat....

contonya, as a student kita banyak main kan?

main game, YM, x lupa gossip2....tu sumer sedikit sebanyak mendatangkan kelalaian.

yelaaa, bila dah syok kita lupa....(org yg cakap ni pun same,ahaks)

yela, skrg aku nak wat azam baru....

selain daripada nak check out some guys kat puncak alam ni, aku gak nak dapat dekan sem ni...

selain tu nak memperbaiki hubungan aku dgn kekasih hati....bknnyer kami slau gaduh or

whatever, cumer nak

memantapkan hubungan antara kami...tu jer....al maklumlah, selama ni asyik ingat nak buat

assignments, wat kerje persatuan, tido jerrrr....hal2 si Dia aku pandang ringan, so skrg aku nak

berubah menjadi hamba yang baik daripada sebelum ni.....

hamba???

kekasih aku tu, x lain x bukan ialah Allah S.W.T yang maha agung....allahu akbar

betul kan apa yg aku ckp?

selama ni aku amik ringan soal Dia....setakat solat 5 waktu, mana cukup kan?

sedangkan Nabi2, Rasullulah pun solat taubat setiap malam....

so, doakan la aku supaya aku dapat menjadi hambaNya yang tawadukk...

aku nak rajin buka al-quran, baca yassin, bangun malam wat solat sunat...

ala, cam zaman2 aku muda dulu...dulu rajin, skrg pemalas tahap gaban....

hehe, harap korang pun bersama-sama lah dengan aku memantapkan iman dan ketakwaan

kita, insyAllah...sbb zaman remaja ni, dugaan yg kita hadapi sangat kuat, kalo x kuat, kita akan hanyut...




No comments:

Post a Comment